BODA BORG MED 9Chill

Hej hej bloggen efter 3 dagars uppeh¨åll...eller tilloch med mera skulle jag gissa på !
jag ska berätta om vår lyckade klassresa !

Dag 1. började med att ställa klockan på kvart över fem, min buss till marklandsgatan där jag skulle få skjuts av Omid gick nämligen klockan 06.49, ganska så segt att gå upp så tidigt, men jag ska inte klaga.
Efter ungefär 10 min körande var vi framme vid tågstationen vi var väldigt tidiga. efter en stund satt vi på tåget påväg mot BodaBorg i Småland.och ja vad finns det att säga om Småland... som de låter ett litet land,,, eller ah en liten "stad"  BY vill jag kalla de . ingen aning !
Tåget bestog av 3 byten kommer inte ihåg mellan vilka stationer vi gick av och på, men ena var falköping.En mycket trevlig liten tågtrio, men jobbigt att byta massa gånger, hade ju räckt med ett byte.
Nör vi kom fram väntades en km att gå , med all packning kändes det som de skulle ta jätte långtid, men nej de tog typ 20 minuter.
När vi äntligen var framme och chekade in på våra rum, var det dax för första aktiviteten, nämligen Q U E S T A R .
man skulle gå i olika rum och klara olika banor, ett rum bestog av 1 uppgift man skulle lösa, och klarade man den uppgiften i ena rummet fick man grönt och kunde gå till nästa dörr, klara man den uppgiften fick man gå till slutuppgiften för att få sin stämpel! man skulle då klara sista banan för att stämpel lådan skulle öppna sig . och jag klarade ungefär 7 banor av 21 tror jag .. SKILLS kallas de  :) !
efter allt svettandet i alla rum var det matdax som stog på tur. inget speciellt med det.
Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer om vi ens gjorde nåt mer ( någon mer aktivitet) me mer gjorde vi ... tro mej !
Jo, vi gick och sjöng hela klassen några låtar, ganska trevligt ;). efter det gick vi till en gunga... en spn dör man sitter mittemot varandra på en ställning som snurrar, och jag hade så kul att jag tillslut fick ett astmaanfall av att jag hyperventulerat halva kvällen, sen fic jag ta de lite lugnt....men vad betyder lugnt egentligen !? heter man sofia och har jellback som efternamn kommer lugnt sist på listan...iallafall om man är jag .
sen var det "sova " som gällde, men ni kan ju försöka gissa om vi sov eller inte ... klockan blev 4 innan jag la mig iallafall.
kvällen bestod av straffpoker.

Dag.2 - började med att gå upp vid halv nio till frukost. enormt goda bröd ;)
sen var det en gårdskamp som vi gjorde. det var 10 olika uppgifter tror jag. de är inte i samma ordning.

1. vattnet- hälla vatten i rör som skulle rinna vidare till nåt så man skulle få upp en kod.
2. bollkastning - kasta bollar på olika skyltar som var åt fel håll, träffa den så fiick man fram en bokstav
3.röret, man skulle gå till olika rör och säga vilken siffra de hade.... ni fattar inte..inte jag heller
4. pusslet- man skulle hitta ett djur som hade 4 av samma sort
5-rebus- en vanlig rebus
6.ordgrejs- man skulle stå på en bräda och vrida  vända med vår vikt så att en skyllt bildade ett ord genom olika hål
7.kroken- man skulle ta upp olika trägrejer så fick man en bokstav, när man fått alla bokstäver skulle man bilda ett ord
8-sen skulle man cykla en bana 16 varv med yber coola cycklar.
9- då skulle 2 i laget cykla, 1 skulle få fram bokstävena ur ett skåp med hjälp av rätt nyckel, rästen av laget skulel bilda ett ord av alla de bokstäver man fick fram ordet var : lagarbete !

Efter detta gick vi och åt och var på våra rum och prata och sånt.
klockan 2 gick vi till ett äventyrsbad och bada, de var jätte roligt tyckte jag :) bubbelpool, ruchkana,och strömmar..jaja inte de bästa men de va kul !  efter 3 timmars badande gick vi hemmåt förutom några som gick till netto och köpte redbull. det var jag rebeek och johanna :D. ska man dygna, så ska man.... inte för jag klara de, men jag fick besök ;).
jag och johanna hade ett trevligt litet moment... först kastade vi godis i varandras käftar...munnar låter bättre,
sen rimmade vi hela kvällen och drack redbull. och alla andra spelade poker :D   .......nog om dag 2. tro mej de hände jätte mycke, men skriver inte allt
kom just på en grej till vi hade disco HAHAHAHAHaaaa.... De va as kul iallafall när vi körde limbo...ibland är det inte lätt att vara välbyggd  ;) inte på parlimbo iallafall.   
sen byggde vi högsta tornet killarna vs tjejerna...tjejerna vann då..  *stolt*.
sen tillbringade vi natten på rummen eller i ett rum sm var i korridoren ,

DAG.3-   HEMKOMST :(:(:(:(:( !! HADE SÅ GÄRNA stannat lvar i bodaborg me 9C nåra dagar till iallafall ! men tyvärr "/.
det var städa rummet-göra questar-kolla tv- gå till tåget-åka tåg 3 timmar-och sen hem...  GUD VAD TRÅKIGT :(
jaja sånt är livet !  det var det de  !    men sjukt kul har det varit iallafall :)

och som avslutande vill jag bara säga att jag älskar min klass även om "#¤(&¤#%&()(/&%¤#%&/()..... ah ni fattar,

och GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA SIS till din student <3   www.justliza.blogg.se      LUCKY YOU  !!!!!!


nån kommer sova som en prinsessa i natt och set är

                             //                                                                 AnnaSofiaJellback

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jan ville ha barn

med ett HELIKOPTERPLAN!!!

2009-05-31 @ 12:10:47
URL: http://bobolinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0